CAD Management

Din experienta noastra in domeniul proiectarii asistate de calculator am constatat, alaturi de colegi de breasla si clienti, ca talentul si harnicia proiectantilor nu se reflecta de fiecare data in rezultate. Acesta situatie este cauzata adesea de lipsa unor proceduri de lucru clare, de lipsa unei standardizari si centralizari a datelor, dar in principal de lipsa unei planificari si monitorizari permanente a resurselor harware, software si de personal.

 

 

 

 

Prin CAD Management noi asiguram:

  • Auditarea departamentului de proiectare
  • Implementarea masurilor preventive si corective
  • Managementul resurselor CAD
  • Centralizarea si standardizarea datelor
  • Monitorizarea si suportul tehnic CAD online si/sau onsite

Practic, serviciile incluse in acest pachet echivaleaza cu externalizarea postului de CAD Manager, acea persoana care nu poate fi identificata cu IT Managerul, datorita ariei extinse a competentelor. CAD Managerul acopera atat resursele IT&C necesare proiectarii dar si baza de cunostinte tehnice ale proiectantilor.

In cadrul acestei externalizari CADWARE Engineering asigura flexibilitate, inovatie si optimizare prin convergenta oamenilor si resurselor cu procesele si tehnologiile.

Externalizarea serviciilor de asistenta juridica, financiar-contabile, de protectia muncii sau managementul resurselor umane a devenit un lucru firesc in randul companiilor romanesti si asta nu numai din nevoia de reducere a costurilor ci si din dorinta de a crea valoare prin responsabilizarea si dedicarea celui care gestioneaza resursele companiei.

In Romania externalizarea postului de CAD Manager poate fi privita asemenea externalizarii partiale a departamentului IT, poate fi privita ca inovatie acolo unde postul de CAD manager nu este inca alocat, dar si ca oportunitate de dezvoltare sanatoasa a departamentului prin alocarea de mai multe resurse administrative.

Sa trecem in revista cateva lucruri care pot influenta progresul departamentului de proiectare si care ajung de obicei in sarcina CAD Managerului:

Noii angajati
Trebuie sa admitem faptul ca noii angajati fac greseli, nu intentionat, ci pur si simplu pentru ca incearca sa rezolve probleme intr-o maniera familiara lor facand astfel ca fisierele sa nu fie in standardul cerut sau chiar sa nu mai mearga deloc. Nu este vina lor, ei au nevoie doar de indrumare si de timp de acomodare cu proiectele sau cu procedurile de lucru ale colegilor. Cel mai grav este cand se angajeaza personal fara a testa riguros cunostintele tehnice pe care candidatii sustin ca le detin.

Lipsa planificarii
Planificarea unui proiect este critica, ea ne asigura ca am pornit pe drumul cel bun. Multe proiecte se confrunta cu greutati pentru ca au fost incepute fara a se calibra dimensiunea lor cu resursele si cu termenul de predare, fara a se ierarhiza prioritatile. De asemenea, la demararea unui proiect este strict necesara setarea unor standarde comune de lucru: denumiri de fisiere, creare de directoare, drepturi de acces, creare de modele si altele.

Aplicatiile software noi
Introducerea unor aplicatii software noi sau doar upgrade-ul unei versiuni poate genera scaderea productivitatii unui proiectant. Pentru a recastiga increderea proiectantului in noua platforma, diminuand astfel disconfortul schimbarii, se impune asistenta specializata din partea CAD Managerului, ne referim aici la instalare, configurare si instruire in utilizare.

Proiectele realizate in mai multe locatii
In ziua de azi companiile impart proiectele intre mai multe birouri/puncte de lucru pentru a echilibra gradul de incarcare al angajatilor sau pentru a acoperi lipsa de personal. In aceste cazuri apar probleme legate de comunicare, de viteza de lucru, de partajarea si arhivarea fisierelor. Standardizarea si centralizarea componentelor unui proiect joaca un rol foarte important in astfel de situatii.

Extinderea sau restructurarea departamentului
Evolutia unei companii este data de numarul si complexitatea proiectelor contractate. Adaptarea la dinamica pietei implica atat achizitii cat si reorganizari. Fiecare treapta, fie ca vorbim de angajarea sau disponibilizare de personal, trebuie tratata cu atentie sporita pentru a diminua impactul asupra activitatii curente a departamentului. Mari dureri de cap apar cand este vorba despre ce trebuie salvat si arhivat, ce trebuie achizitionat si ce trebuie scos din sistem.

Si lista ar putea sa continue sau sa varieze de la caz la caz in functie de dimensiunea companiei si de complexitatea proiectelor contractate. Un lucru e cert, orice combinatie a doua sau mai multe dintre riscurile descrise mai sus poate conduce departamentul sau compania de proiectare la blocaje, intarzieri si implicit pierderi banesti. De aceea, in tarile dezvoltate, investitia in angajarea unui CAD Manager sau externalizarea acestui post printr-o firma specializata in CAD Management a devenit o prioritate.

Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare sau inchizand acest mesaj, va exprimati acordul asupra folosiri cookie-urilor.
Accept cookies
x