Instrumente de vizualizare în timp real și BIM
Profesioniștii în arhitectură, inginerie și construcții (AEC) au folosit mult timp numeroase pachete software de arhitectură pentru a crea proiecte arhitecturale. Un ecosistem interesant de instrumente BIM și CAD s-a dezvoltat de-a lungul timpului, cum ar fi Archicad, Revit, SketchUp Pro, Rhino și multe altele, formând o parte esențială a fluxului de lucru al arhitecților pentru mulți ani.
Flux de lucru de arhitectură vizuală fără întreruperi
În prezent, din ce în ce mai mulți profesioniști AEC apelează la tehnologii de lucru în timp real pentru avantajele pe care le oferă precum interactivitatea și randarea foarte rapidă. Acum este posibil să luați mai multe tipuri de fișiere diferite create în diverse aplicații de proiectare CAD, să convertiți rapid acele date pentru a le utiliza într-un motor de randare în timp real.
Acest lucru le permite arhitecților să folosească software-ul de proiectare pe care îl cunosc și îl îndrăgesc într-un flux de lucru fără întreruperi, care valorifică beneficiile interactivității și imersiunii complete.
Atunci când instrumentele CAD consacrate pot interacționa fără probleme cu motoarele de jocuri, cu funcționalitățile în timp real, cum ar fi capacitatea de a crea experiențe de realitate virtuală (VR), de a prezenta designul cu ușurință și de a construi Digital Twin, toate acestea susțin fluxul de lucru al arhitectului și îi pun la îndemână noi capacități.
Despre Datasmith
Realizând că instrumentele în timp real precum Twinmotion și Unreal Engine ar putea schimba regulile jocului în sectorul AEC, Epic Games s-a implicat activ în dezvoltarea instrumentelor de conversie CAD și BIM în formatele lor de fișiere în timp real. Rezultatul se reflectă în faptul că arhitecții pot să utilizeze aplicațiile de proiectare pe care le îndrăgesc împreună cu randări puternice în timp real, într-un flux de lucru fără întreruperi.
În 2018, Epic Games a lansat Datasmith, o modalitate de a converti datele BIM și CAD în formatul Unreal Engine. Datasmith este conceput pentru a converti proiecte dintr-o varietate de programe, inclusiv Revit, 3ds Max, SketchUp, SolidWorks, Rhino și altele. De exemplu, alegeți ce să exportați, iar Datasmith efectuează o conversie inteligentă, inclusiv cu păstrarea exemplarelor repetitive ale unui obiect.
Atunci când faceți modificări la designul/proiectul vostru în programul în care lucrați, pur și simplu reexportați și faceți click pe un buton din Unreal Engine, iar toate modificările voastre se vor regăsi în scenă fără să fie nevoie să aplicați din nou materialele sau alte caracteristici.
Cu formate de software arhitectural, puteți importa, de asemenea, metadate. De exemplu, pentru un obiect de podea, puteți stoca materialul său structural sau chiar proprietățile fizice, cum ar fi rezistența sau coeficientul de transfer termic.
Epic Games a continuat să adauge noi convertoare și să le îmbunătățească pe cele existente pe baza feedbackului utilizatorilor, cea mai recentă versiune de Datasmith fiind lansată în urmă cu câteva luni.
Experiențe de realitate virtuală (VR)
Odată cu datele BIM și CAD introduse rapid în motorul în timp real, apar noi oportunități de a crea experiențe captivante. Twinmotion și Unreal Engine includ funcționalități pentru experiențe de realitate virtuală, ceea ce face din ele o alegere potrivită pentru VR interactivă în scopul revizuirii colaborative.
De exemplu, renumita companie Zaha Hadid Architects folosește Unreal Engine ca parte integrantă a proceselor și fluxurilor sale de proiectare arhitecturală, generând explicații interactive de VR pentru orice, de la primele desene conceptuale până la aprobarea finală a clientului. Ei au constatat că acest flux de lucru le oferă capacitatea de a vizualiza ideea clientului mult mai rapid și cu mai puține obstacole decât oricând.
În mod similar, studioul de arhitectură KA DesignWorks folosește Twinmotion împreună cu un HTC VIVE pentru a valorifica capacitatea puternică de VR a software-ului. Într-un proiect recent de revitalizare a unei clădiri interesante cu vederi spectaculoase asupra Munților Stâncoși, această funcționalitate de VR a permis studioului să aducă îmbunătățiri la design care ar fi putut trece neobservate în randările 2D.
Fără complicații: Twinmotion
Arhitecții ar putea să nu aibă nevoie de toate funcționalitățile oferite de Unreal Engine, așa că Twinmotion a intrat în joc ca soluție de randare în timp real. Twinmotion este conceput pentru a menține lucrurile super simple, cu accent pe prezentare. De exemplu, Royal Horticultural Society a folosit recent Twinmotion pentru a genera o prezentare de VR a unei noi grădini, oferind designerilor săi posibilitatea de a explora întregul proiect înainte de orice acțiune/intervenție fizică.
Cu un singur click, Twinmotion oferă sincronizare directă cu Archicad, Revit, SketchUp Pro, RIKCAD și Rhino, permițând arhitecților să treacă de la designul CAD sau BIM la VR în câteva secunde.
În Olanda, agenția de vizualizare PLAN34 folosește Twinmotion pentru a prezenta proiecte de dezvoltare urbană la întâlnirile cu părțile interesate, ajutându-i să-i ghideze prin proiect în timp real și să prezinte proiectele din diferite puncte de vedere. Atunci când agenția trebuie să ofere o prezentare pe care clienții săi să o exploreze singuri, folosește Twinmotion Presenter. Această caracteristică permite studioului să partajeze proiecte individuale într-un viewer standalone, în fișiere executabile mici care pot fi vizualizate de clienți și alte părți interesate fără să aibă instalat programul Twinmotion.
Acesta este punctul în care Twinmotion excelează – pentru proiectele ce țin de vizualizare și interacțiune simplă. Designerii descoperă că pot crea o experiență de proiectare colaborativă folosind Twinmotion într-un timp mult mai scurt decât înainte. Pentru cei care au nevoie de interacțiuni complexe sau bazate pe date, Unreal Engine reprezintă o alegere mai bună.
Modele 3D bazate pe date
Spre deosebire de motoarele de randare tradiționale, Unreal Engine oferă o logică programabilă. Datele – fie că provin din metadatele obiectelor, fie dintr-o bază de date – pot fi introduse în motorul de randare și pot fi folosite pentru a realiza modificări ale materialelor, animației, vizibilității obiectelor și aproape la orice altceva ce poate fi controlat parametric.
Această funcționalitate se pretează la o varietate de utilizări interactive, inclusiv Digital Twin al clădirilor sau chiar orașe întregi, unde o versiune virtuală a unei entități fizice este utilizată pentru a monitoriza sau controla structura din viața reală (structura entității reale) prin analiza unor date (IoT data).
Un exemplu inovator în acest sens este miniatura imprimată 3D a centrului orașului Tampa, creată de IMERZA, în care maparea video și tehnologia în timp real au fost combinate pentru a vizualiza date în timp real, oferind o modalitate unică de a promova imobiliare și de a evalua dezvoltarea urbană.
Opțiuni de învățare și training
Un sondaj recent realizat de CGarchitect a constatat că dintre respondenții care testează în prezent motoare de randare, 43% experimentează cu Unreal Engine și 22% încearcă Twinmotion. În prezent, sunt disponibile multe surse de învățare pentru ca noii utilizatori să știe să lucreze cu aceste instrumente, astfel încât acestea să devină accesibile atunci când doresc să exploreze randarea în timp real pentru prima dată.
Instrumente de vizualizare în timp real și BIM. Dedicare pentru vizualizare
Epic Games continuă să depășească limitele proceselor de conversie și randare prin cercetări și sondaje în curs de desfășurare pentru a afla ce au nevoie utilizatorii. Unreal Engine oferă acum funcții care rivalizează cu cele mai bune randări offline și caracteristici precum umbre moi și reflexii realiste. În ceea ce privește instrumentele de conversie, Datasmith a fost actualizat de mai multe ori în ultimii doi ani și în prezent funcționează cu peste 20 de pachete software CAD.
În concluzie, acum puteți trece la conversii fără probleme, la instrumente în timp real și să vă bucurați de un flux de lucru mai scurt și mai eficient.