Inventor – Definiți aspecte vizuale personalizate

În Inventor materialele au un aspect vizual specific atribuit lor. Acestea pot fi înlocuite pentru a schimba aspectul părților sau suprafețelor specifice.

După atribuirea unui material pentru un element/ansamblu, aspectul său poate fi personalizat. Când definiți aspectul unei suprafețe sau al unui reper există câteva biblioteci din care puteți alege. Stilurile predefinite pot fi duplicate și editate, sau poate fi creat un nou stil de aspect.

Atunci când creați un nou stil vizual, imaginile externe pot fi folosite ca texturi personalizate. Atunci când căutați o referință pentru textură, este bine să căutați o imagine continua – astfel încât atunci când imaginea va fi folosita ca acoperire, marginile nu vor fi vizibile.

Imaginea salvată va fi utilizată pentru crearea unei texturi personalizate. În funcție de dimensiunea suprafeței / piesei, dimensiunea eșantionului trebuie ajustată. Dacă raportul de aspect este blocat, schimbarea Lățimii sau Înălțimii va ajusta automat pe cealaltă.

Pentru un aspect mai realist, funcția Bump Map poate fi activată. Dimensiunea eșantionului imaginii brute trebuie să fie aproximativ aceeași cu textura generică. Imaginea folosită pentru crearea unui bumb map poate fi aceeași cu cea utilizată pentru textură sau una dintre valorile implicite din: C: \ Users \ Public \ Documents \ Autodesk \ Inventor 20xx \ Textures \ bumpmaps

De asemenea, pot fi definite și Cutouts. Când utilizați o referință de imagine pentru decupare, rețineți că negrul (RGB 0,0,0) va fi recunoscut ca transparent. Astfel, pot fi create amenajări, cum ar fi un gard, fără a fi nevoie să modelați decupajele. Culoarea generică poate fi modificată sau poate fi adăugată o imagine.

Rețineți că materialul alocat va defini in continuare comportamentul mecanic al elementului, indiferent de aspectul acestuia.

Sursa