Zaha Hadid Architects apelează la Twinmotion pentru etapele preliminare de design

Una dintre cele mai cunoscute firme de arhitectură din lume, Zaha Hadid Architects (ZHA), se numără, de asemenea, și printre cele mai inovatoare. Compania a fost înființată de regretata arhitectă Zaha Hadid, cunoscută drept „Regina Curbei” pentru clădirile ei iconice futuriste din materiale precum oțel, beton și sticlă, caracterizate prin formele geometrie și curbele impresionante.

Zaha Hadid Architects apelează la Twinmotion

ZHA a încorporat de multă vreme vizualizarea VR folosind Unreal Engine pe tot parcursul procesului de proiectare. În prezent a început să folosească Twinmotion, un instrument rapid în timp real pentru a genera rapid ideile și a le comunica părților interesate.

Fluxuri de lucru rapide în timp real pentru arhitecți

ZHA creează proiecte de toate tipurile, în întreaga lume. Firma are o bună reputație pentru design inovator, experimental, în concordanță cu stilul de depășire a limitelor tipice fondatorului său omonim.

Când veniți cu o idee care este complet nonconformistă, provocarea constă în modul de a o transmite astfel încât oamenii să o poată înțelege. Abilitatea de a comunica eficient ideea de la început face mai ușor pentru ceilalți să priceapă viziunea creativă din spatele ei.

ZHA analizează în mod regulat noi tehnologii care ar putea ajuta la îmbunătățirea procesului de proiectare și la a facilita acea comunicare. A investit în computere de la început și are o tradiție puternică de cercetare și dezvoltare pentru a descoperi moduri inovatoare de lucru. În prezent, acestea cuprind totul, de la fabricarea digitală la AI.

Twinmotion-etape-design-cadware-engineering

Acest spirit de explorare a condus firma la instrumentul de vizualizare arhitecturală în timp real Twinmotion. Adoptarea software-ului a oferit firmei ZHA o modalitate rapidă și ușoară de a prezenta proiectele clienților, dar convingerea arhitecților săi de a adopta noul instrument nu a fost un proces ușor.

zaha-hadid-twinmotion-final-output-cadware

Designerii sunt mai degrabă familiarizați cu instrumentele tradiționale precum creionul și hârtia decât software-ul CG, așa că ușurința în utilizare este esențială dacă doresc să adopte cu entuziasm noi moduri de lucru.

„Cu noi instrumente precum Twinmotion, vizualizarea în timp real devine accesibilă și esențială”, spune designerul Marko Margeta. „Beneficiile utilizării Twinmotion pentru designeri sunt simplitatea interfeței, jocul cu care vă puteți clarifica scenele și faptul că nu trebuie să vă faceți griji cu privire la toate aspectele tehnice pe care le aduce de obicei vizualizarea în timp real, cum ar fi hărțile de lumină, fluxurile de lucru PBR și alte detalii tehnice.”

zaha-hadid-twinmotion-cadware-engineering

Aceste avantaje au făcut ca programul să devină rapid instrumentul preferat în practică, designerii fiind eliberați de povara de a petrece mult timp adăugând tușele finale care fac trecerea de la un proiect bun la unul foarte bun. „Designerul poate petrece șapte ore pe zi pe design și doar o oră pentru a-și prezenta și comunica cu ușurință ideea șefilor (conducerii) și mai târziu clientului.”

Acele prezentări create pentru clienți sunt acum mult mai fluide datorită unei funcții Twinmotion care se află în prezent în Early Access: Twinmotion Cloud. Twinmotion Cloud permite oricui să acceseze un proiect Twinmotion pe un browser web pe orice desktop Windows sau macOS din orice locație, fără a descărca sau instala nimic și fără a necesita hardware de ultimă generație – ideal pentru partajarea lucrărilor pentru revizuire cu clienții din locații la distanță (remote), sau în contextul climatului actual de lucru de acasă. Funcția este lansată progresiv și este disponibilă în prezent pentru licențele comerciale.

Twinmotion-pentru-etape-preliminare-de-design-cadware-engineering

„Un obstacol pe care l-am avut în trecut a fost că adesea trebuia să aducem un PC cu noi pentru a arăta prezentarea clientului, doar pentru a putea rula proiectul în timp real”, afirmă designerul Margeta. „Și aici ne ajută Twinmotion Cloud, pentru că nu trebuie să ne mai facem griji în privința computerului.”

Acum, echipa își poate încărca proiectul online pentru randare în cloud, apoi îl poate transmite înapoi și îl poate afișa local, pe computer. „Acest lucru ne ajută să nu ne îngrijorăm atât de mult cu privire la limitările hardware”, explică Margeta. „Totul se întâmplă online. Managerul de proiect poate accesa modelul, îl poate revizui și poate oferi imediat feedback oricând, de oriunde.”

Mergi mai departe cu Unreal Engine

De când Quixel și-a unit forțele cu Epic Games, o întreagă lume de materiale, texturi și obiecte scanate 3D fotorealiste au fost puse la dispoziție gratuit utilizatorilor Twinmotion și Unreal Engine.

Designerii pot folosi această resursă pentru a îmbunătăți în mod cert fotorealismul scenelor create în Twinmotion. În cea mai recentă versiune Twinmotion, activele 3D și categoriile de suprafețe Quixel Megascans au fost integrate direct în biblioteca Twinmotion, oferind acces ușor la noi active și materiale de înaltă calitate. Activele sunt stocate în cloud și descărcate local atunci când este necesar, ceea ce înseamnă că nu există nicio suprasolicitare suplimentară pentru dimensiunea fișierului aplicației.

Twinmotion-Unreal-Engine-cadware-engineering

„Întotdeauna am fost foarte interesați să folosim modele Quixel, iar recent au adăugat clădiri și fațade care ne permit să construim medii urbane frumoase”, spune Margeta. „Cu integrarea Quixel direct în Twinmotion, trebuie doar să faceți drag and drop și să vă bucurați de rezultat. Aceste modele de înaltă calitate fac proiectul mult mai credibil.”

ZHA a îmbrățișat cu ușurință și Twinmotion Importer pentru Unreal Engine, o altă funcție care este în prezent în versiune beta. Această funcționalitate foarte solicitată permite echipelor să înceapă un proiect în Twinmotion și să-l continue în Unreal Engine. Oricine poate lucra cu ușurință cu Twinmotion pentru a dezvolta ideea de bază și, când ajunge la limitele Twinmotion, transferă acel proiect către Unreal Engine pentru a-l continua.

Twinmotion pentru etape preliminare de design

„Etapele preliminare de design funcționează întotdeauna excelent cu Twinmotion, dar de îndată ce un proiect atinge un anumit prag de complexitate în care poate este nevoie de un flux de date mai personalizat, simplificat sau de metode de prezentare mai sofisticate, atunci trecem de la Twinmotion la Unreal Engine cu ajutorul Twinmotion Importer”, spune Margeta.

Integrarea Quixel și funcțiile care îmbunătățesc interoperabilitatea, cum ar fi pluginurile Twinmotion Importer și Direct Link, fac parte din eforturile Epic de a crea un flux de lucru AEC mai deschis și mai bine conectat. Nu este surprinzător faptul că o companie renumită precum Zaha Hadid Architects a fost una dintre primele care au recunoscut potențialul acestei abordări unite pentru comunicare și productivitate.

„Cu noile funcții din Twinmotion, acesta permite de fapt un întreg spectru, de la foarte simplu la foarte complex, chiar și fluxuri de lucru procedurale”, spune Margeta. „Suntem gata să ducem proiectul nostru la următorul nivel și să spunem povestea potrivită.”

functii-Twinmotion-cadware-engineering